Start van de rondreis door bali - Reisverslag uit Banjar Celukbuluh, Indonesië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu Start van de rondreis door bali - Reisverslag uit Banjar Celukbuluh, Indonesië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu

Start van de rondreis door bali

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Leonie & Wout

08 September 2013 | Indonesië, Banjar Celukbuluh

Hier weer een berichtje van ons uit een warm en zonnig bali. Inmiddels zitten we middenin onze rondreis over bali en hebben we al erg veel mooie dingen gezien. We vertrokken afgelopen vrijdag vanuit ons feesthotel in Legian richting Ubud. Onze verwachting hier wat meer authentiek Bali en wat minder lamme, aan de poolbar hangende Aussies tegen te komen werd meer dan waargemaakt. We kregen een prachtige hotelkamer (Honeymoon upgrade yeeeehaaa) en zijn in de avond naar een Barongdans geweest in het oude centrum van Ubud. Dit was zeer indrukwekkend en mooi om te zien.

Op zaterdag vertrokken we al vroeg met onze gids Vonny en chauffeur Putu richting de binnenlanden van Bali. Allereerst hebben we batik fabriekje gezien en twee sarongs aangeschaft. Daarna hebben we een Balinees huis en familietempel van binnen gezien. Aansluitend hebben een koffieplantage annex winkel bezocht waar de beroemde luwakkoffie te proeven en te koop was. Voor wie dit niet kent: de Luwakkat slaapt de hele dag in de zon ( zie foto- hij had er zin in die dag) maar gaat in de nacht op jacht naar.....juist: koffiebonen. Dit is naast diverse vruchten zijn belangrijkste voedsel. De eigenaar van de kat heeft vervolgens een dagtaak aan het verzamelen van de poep van het beestje. Hier worden de koffiebonen uit gehaald, gewassen en gebrand en hier wordt dan koffie van gezet. Pondje luwakkoffie doet hier in bali al ongeveer 250 euro. Een bakkie luwakpleur doet in Nederland zo'n 25 euro. We zijn dus blij dat Wilco het gewoon bij halve liters Bintang pils houdt.

Daarna door naar Tanah Lot - de beroemde tempel in de zee. Hierna richting de door Unesco op de Wereld erfgoed lijst geplaatste rijstvelden en daarna naar een watertempel in de bergen. Onderweg nog even de GitGit waterval meegepikt. Allemaal erg mooi en indrukwekkend maar wel erg vermoeiend al die indrukken op dezelfde dag. We waren blij dat we uiteindelijk in ons hotel in Lovina waren.

Vanochtend (zondag) zijn we heel vroeg opgestaan om dolfijnen te spotten. Dit is bijzonder goed gelukt, we hebben er heel veel gezien. Vandaag hebben we dus maar even en rustdagje ingelast.

Vannacht is onze tweede en laatste nacht in Lovina, morgen gaan we verder met de tour en eindigen we in Candidasa. Update hiervan volgt!!!!

• 08 September 2013 - 15:32

Oom Boud:

Het is steeds een genoegen jullie reisverhaal te lezen. Blijf genieten!

• 08 September 2013 - 18:13

Elly Jeninga:

Lieve Wilco en Leonie ik weet het niet maar ik ga toch graag voor mijn eigen Labrador. In plaats van koffiebonen uit poep stop ik het liever in een zakkie(de poep dus). Ach ieder zijn meug. Wat een prachtfoto's trouwens. Leuk om van jullie te horen . Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Ik kijk uit naar jullie volgende bericht. Knuf Elly

• 09 September 2013 - 20:11

Tante Trijn:

Mooie foto's. Bij jullie mooi weer. Hier in Gent iets minder. Maar Frankrijk beloofd beter weer
    Veel plezier verder op julie tour door Bali. Ook de groeten van Evelien

• 12 September 2013 - 08:32

Elly Jeninga:

Wat zie ik nu op de foto's. Nu al aan het vreemd gaan. Toch wel lief. Zou er een meenemen naar huis. Dag moppies geniet maar lekker.kus Elly