Selamar datang di Bali! - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu Selamar datang di Bali! - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu

Selamar datang di Bali!

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Leonie & Wout

04 September 2013 | Indonesië, Legian

Of te wel: welkom in Bali! Je moet er wat voor over hebben, wat heet 16 uur vliegen, wel 3 warme maaltijden, uitstappen uit het vliegtuig om direct weer te boarden voor de laatste 2.15u van de reis, maar dan...

Landt het vliegtuig en word je verwelkomt door een aangename warmte! Na het verkrijgen van ons visum (je overhandigt 50 USD en bent de gelukkige bezitter van 2 visa), het zoeken van de koffers (want het was een ware chaos van koffers) door de douane. En daar staat Vonny op je te wachten. Vonny lijkt een beetje op tante Lien, mooi Balinees outfitje en zal ons begeleiden naar het hotel. In de auto naar het hotel verbazen wij ons over het verkeer, hier geen westerse regels maar gaan met die banaan. Overal scooters en ook daar kun je met gemak met z'n vieren op. Moe en brak van de reis laten we het over ons heen komen en zijn we blij dat we een sleutel krijgen bij ons hotel. Eerst maar eens op zoek naar een bar!

Dinsdag hebben we besteed aan acclimatiseren en bijkomen, bij het zwembad helaas want de zee was zo ruig dat wij er wakker van werden. Gelukkig beschikt het hotel over bedjes die op de zee uitkijken dus zo was het net of we toch aan zee waren.

Eind van de middag ontmoetten we Marcel van de reisorganisatie. Bij hem wat additionele toertjes geboekt die nog niet in ons programma zaten en daarna maar eens wat eten, en wat is het allemaal lekker! Het is dat we zo groot en blond zijn maar we weten het zeker in ons vorige leven moeten we wel Indo's zijn geweest :).

Vandaag moesten we vroeg op want we gingen naar de olifanten, en wat was dat mooi. Een hobbelig en bobbelig ritje van 1.5 uur liet ons alvast voorproeven van de rondreis die we vrijdag gaan starten. Wat een mooi land. Zo snel je de overbevolkte steden uit bent en de rijen met chaotisch bromfiets verkeer achter je laat verkeer je tussen de rijstvelden, de vele tempels en offerplaatsen, we kwamen werkelijk ogen te kort!

Eenmaal aangekomen op het olifantenpark konden we even rondlopen en foto's maken met de olifanten, daarna was het al gauw tijd voor de rit op de olifant. Wij zaten op Nisha, 27 jaar oud en moeder van de 3 jaar oude rishka. Dit ritje was nog hobbeliger dan die van vanochtend maar zo de moeite waard! We zeggen kijk de foto's zelf maar, we denken dat dat genoeg zegt!

Wij zitten nu heerlijk te genieten van een koud biertje op ons balkon, bijna tijd om een hapje te eten en ons te gaan verheugen op de komende dagen. Jullie horen snel weer van ons!

Heel veel liefs,
Meneer & mevrouw Jeninga

• 04 September 2013 - 11:46

Ina Stoutmeijer:

Wat lijkt het me heerlijk om daar te zijn en vooral buiten de stad, geniet nog van het drinken!

• 04 September 2013 - 11:54

Leonie:

Foto's volgen, we hebben de upload capaciteit overschreden :)

• 04 September 2013 - 20:09

Margriet:

Superleuk om jullie verhaal te lezen...hmhm voelt net of ik in de buurt ben...haha, genieten hoor!

• 04 September 2013 - 20:50

Tante Trijn:

Heel veel plezier verder. Een ritje olifant is inderdaad geweldig. En geniet van de drankjes.

• 05 September 2013 - 13:17

Wanda:

Klinkt allemaal erg goed!!! Geniet van de vakantie en ik wacht het volgende bericht af. Zoen