Acclimatiseren op Java - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu Acclimatiseren op Java - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren op Java

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Leonie & Wout

18 September 2013 | Indonesië, Wonosobo

Nadat wij in de vroege ochtend afscheid hadden genomen van Suus en Mies in Singapore vertrokken wij richting Bandung, Java. We hadden een snelle vlucht en na 1.5 uur stonden we op de trappen van het vliegtuig en waren we weer op Indonesische bodem. Na weer een visum te hebben aangeschaft en door de douane te zijn gegaan stond Nelson (gids) al op ons te wachten. We moesten nog een stukje rijden naar Paranganban. Op de kaart leek het zo'n kleine afstand echter in realiteit was dit 8 uur. Dat viel ons een beetje tegen. Maar gaande weg de rit kregen we een goed beeld van Java.

Java is ruiger, onaangetaster en puurder dan Bali, Bali zo concludeerden wij is gemaakt door en voor toeristen. De steden van Java zijn een bende, het vuil ligt langs en op de weg, auto's en brommers gaan kris kras over de weg. Criminaliteit en corruptie zijn groot. En dan kom je in eens tussen de uitgestrekte rijstvelden, bossen en plantages en dan word je weer geraakt door deze pure schoonheid.

Onderweg deden we een traditioneel bamboe dorpje aan, leuk om te zien. Maar weer verder want we moesten nog even. In het donker kwamen we via erg slechte wegen aan bij ons hotel. Als ere gasten werden we ontvangen, en dat niet zo maar, er waren maar 2 kamers bezet, hoe zo Java is minder toeristisch?

Na een nachtje slaap konden wij er weer tegen aan en zo trokken wij vol goede moed naar de Green Canyon. Na een hobbelig ritje kwamen we aan bij de bootjes, gelukkig vertrok net de OAD je ziet ons ook overal bus, dus we hadden de Canyon voor onszelf. Wat een mooi stukje aarde was dit. Vol verwondering hebben wij zitten genieten van al het moois om ons heen. Aan het einde van het vaarbare gedeelte mochten we uit de boot klauteren en vanaf de rots in de Canyon springen, om vervolgens een goede 500 meter tegen de stroom in te zwemmen en van deze bijzondere ervaring te genieten. WAUW!

In de namiddag zijn we nog even in een natuurreservaat geweest. Dit was oké, echter verbaasden we ons over, wederom de troep die mensen achter zich laten slingeren, nu kunnen we het natuurlijk niet vergelijken met Singapore, waar je een boete en stokslagen krijgt voor het neergooien van troep, maar dit was echt verschrikkelijk.

Vandaag zijn we vertrokken naar Wonosobo, weer een rit van 8 uur, met weinig stops, maar wel veel mooie uitzichten onderweg. De beloofde highlights missen we nog een beetje maar die zullen morgen goedgemaakt worden met een bezoekje aan het Diem plateau en de Boroborder. Nu even acclimatiseren in ons ontzettend mooie koloniaals hotel en morgen weer vroeg op voor al het moois wat op de agenda staat!

• 18 September 2013 - 12:56

Egbert:

Prachtig verhaal weer. Toch raar hé, natuurreservaten en dan zoveel troep. Komt die troep nu van de locals of van de zeer gewaardeerde toeristen?

• 18 September 2013 - 13:14

Diewerke En Wanda:

helemaal mee eens Ebert, wederom een mooi verhaal en leuke foto's.

Have fun!

Groetjes vanuit Grunn

• 18 September 2013 - 15:43

Elly Jeninga:

.Hallo moppies wat een mooi verhaal weer . En wat een foto's . Geweldig hoor ik geniet ervan. Ik wil overal een poster van. Dikke kus c en e

• 18 September 2013 - 22:37

Margriet:

Ja een Superleuk verhaal! En wat een viespeuken....bah, zonde van de mooie natuur! Geniet nog van al het moois je ziet. Gr. Gerald, Bert en Margriet

• 19 September 2013 - 13:32

Tante Trijn: