Living the Singapore life - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu Living the Singapore life - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu

Living the Singapore life

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Leonie & Wout

26 April 2016 | Maleisië, Batu Feringgi

Vandaag hebben we met moeite afscheid genomen van het mooie Singapore en dan met name van Suus en Mies. Het weekend vloog voorbij en was gevuld met mooie uitstapjes en lekker eten.

Zondag zijn we de dag begonnen met een plons in het zwembad om daarna met z'n vijven te brunchen buiten de stad op een manage, erg gezellig en lekker. Ook leuk om na al het betonschoon van SG ook het buiten te zien.

Thuis aangekomen heeft Wout lekker een tukje gedaan en hebben wij ons vermaakt met een spelletje cards against humanity, een zeer bijzonder spel welke met een knipoog gespeeld moet worden. Na het tukje van Wout hebben we met z'n allen een plons gemaakt en toen we allemaal afgekoeld waren hebben we ons klaar gemaakt voor een tripje naar 1-altitude.

1-altitude is 's werelds hoogste rooftopbar, gelegen op de 63ste verdieping in het financial district, vlak naast Marina Bay, biedt het op maar liefst 282 meter hoogte een schitterend uitzicht over de stad. Beneden betaal je de entree en bestel je je drankje en boven aangekomen staat je (in ons geval Singapore Sling) voor je klaar. We hebben genoten, langzaam ging de zon onder en lichtte de stad op voor ons. Doordat Wout het super naar zijn zin had hebben we er een mooi poosje van kunnen genieten. Een aanrader voor een ieder die nog richting Singapore gaat want in de meeste reisgidsen is dit nog niet te vinden.

Maandag ging Michel weer aan het werk en hebben wij in de ochtend rustig aan gedaan, de late avond hakte er bij Wout wel in dus die heeft lekker getukt en heeft nog een plons met Wilco gemaakt. Voor de lunch gingen we weer richting Orchard street waar we Michel ontmoeten voor de lunch. Na een rondje dimsum in alle kleuren (en smaken) en een lekkere gevulde mie soep (die door wout ook vol smaak genuttigd werd), hebben we weer afscheid genomen van Mies en zijn wij verder gegaan voor een boottochtje door Marina Bay. Het was super warm dus na het tochtje en een ijsje sliep Wout al voor we in de taxi naar huis zaten (toch raar wanneer we ons dan bedenken dat het zo koud is bij jullie met sneeuw en alle ongemakken van dien).

Die taxi ritjes zijn toch ook wel bijzonder voor Wout aangezien niemand een autostoeltje in de taxi heeft en Wout dus bij 1 van ons op schoot zit. Zo kan Wout alles heel mooi zien.

Na nog een laatste BBQ bij Suus en Mies op maandagavond was het vanochtend tijd om afscheid te nemen. We hopen toch binnen niet al te lange tijd weer een keer naar ze toe te kunnen gaan, want wat blijft het ouderwets gezellig. Bijzonder om elkaar zo lang niet te zien en dan toch weer op de bank te zitten met elkaar alsof we vorige week nog met elkaar hebben geborreld. Waardevol zulke vrienden!

Om 9:20 stapten we in de taxi op naar Chiangi Airport en na een soepele rit door de check in en douane moesten we helaas even wat langer wachten op ons vliegtuig. Voor Wout lekker want die kon nog even rondrennen om zo na een uur vertraging slapend mee te gaan de lucht in. Geen volle vlucht dus onze rijgenoot kreeg een andere stoel, waarmee wij extra ruimte kregen en na een uurtje vliegen landen we op Penang. Wout vindt het allemaal nog steeds super interessant en geeft geen kik tijdens de vlucht, dat maakt het reizen erg fijn!

We werden opgewacht door onze chauffeur en na een uurtje rijden kwamen we aan in ons hotel. Heerlijk, er waait hier een windje wat aangenaam is na de windstille en verzengende hitte van SG. Na een duik in het zwembad zijn we snel gaan eten want Wout heeft het lampje uit. Z'n slaaptentje weer opgezet en zo zitten wij nu rustig de dag door te nemen en ons te verheugen op de komende dagen in Penang. We zullen een iets lager tempo aannemen dan in SG maar desalniettemin ook veel zien van dit prachtige eiland.

Tot snel en we sturen wat warmte jullie kant op!

Liefs Wilco, Leonie & Wout

• 26 April 2016 - 15:16

Krista:

Klinkt goed lieverds!! Lekker chillen nu dus ;). Geniet ervan samen! XK

• 26 April 2016 - 20:23

Alina:

Hoi!

Heerlijk verhaal weer en zo kunnen we de kou heel even vergeten