Tour door Penang - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu Tour door Penang - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Wilco, Leonie & Wout Jeninga - WaarBenJij.nu

Tour door Penang

Door: Wilco

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Leonie & Wout

30 April 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Terwijl we dit schrijven zitten we inmiddels op Langkawi en kan het grote nietsdoen beginnen. Na de drukte van Singapore en Penang is Langkawi een stuk rustiger en hier gaan we dan ook volledig in mee.

Penang:
Na een korte vlucht vanuit Singapore naar Penang en een lekkere plons in het zwembad hebben we besloten om de dagen in Penang slim te besteden. Het is hier bloedheet en daarom kiezen we voor twee halve dagen auto met chauffeur. Hierdoor hebben we een basis met airco voor Wout en kunnen we gaan en staan waar we willen. Op de eerste dag beginnen we bij Penang Hill, een 800 meter hoge berg waar je met een treintje omhoog moet. Bovenin een mooi uitzicht over Georgetown, de zee en het vaste land van Maleisië. Wout poseert inmiddels als volleerd model met alle chinezen die met hem op de foto willen. Soms gaat dit stiekem maar regelmatig vragen ze ook aan ons of ze met hem op de foto mogen. Uiteraard poseren wij dan mee!

Na Penang Hill is Ke lok si tempel aan de beurt. Dit is de oudste boedistische tempel van Penang en deze is erg indrukwekkend! Hierna besluiten we nog even naar de supermarkt te gaan voor wat inkopen en vervolgens gaan we terug naar het hotel. Na Wout zijn tukje nog een plons in het zwembad en dan is de dag alweer voorbij.

De volgende dag gaan we wederom met een chauffeur op pad. Vandaag gaan we naar Georgetown. Na een aantal koloniale gebouwen en het fort bekeken te hebben komen we aan bij een groep riskja rijders in de binnenstad. De chauffeur vermeld erbij dat het allemaal verslaafden zijn behalve zijn maatje mister Han. Mister Han is een licht ondervoede oude baas van in de 60 die niet heel enthousiast reageert op het vooruitzicht om 6 x zijn lichaamsgewicht door de wijk te moeten fietsen maar gaat uiteindelijk overstag. Omdat zijn fiets eigenlijk niet groot genoeg is moeten we creatief zijn maar uiteindelijk gaan we met zijn drieën in de riksja door de wijk. Overal is mooie streetart te zien waar de wijk om bekend staat. Verder hoopten we vooral dat mister Han niet dood neer zou vallen. Na een half uur zijn we klaar met de rit en leeft onze fiets Chinees nog steeds. Wel geeft hij aan dat we wel zwaar waren, toch maar een fooitje gegeven dus...
Daarna zijn we nog bij een vissersdorpje langsgegaan van de Chan clan - een van de 7 families aan vissers in Georgetown. Toen was het welletjes, het was erg warm en Wout was moe. Terug naar het hotel nog wat eten gehaald en Wout op bed gelegd. Later nog een duik in het zwembad en 's avonds de koffers vast gepakt.

Langkawi:
Na een vlucht waarbij het taxiën langer duurde dan de vlucht zelf en een snelle transfer zijn we aangekomen op Langkawi. Het hotel bestaat uit allemaal hutjes verspreid over het park. Wij zitten middenin de jungle en hebben zodoende apen op het balkon op bezoek. Verder varanen, vliegende honden en eekhoorns om ons heen. Wout kijkt zijn ogen uit en stond neus aan neus met een aap! Wel met glas ertussen gelukkig. Hij heeft hele verhalen staan vertellen tegen het beest terwijl deze waarschijnlijk meer geïnteresseerd was in de inhoud van onze koffers dan in Wout. Deuren en ramen moeten dus op slot blijven anders halen ze de boel overhoop.

De komenden dagen doen we vooral niets en deze omgeving leent zich hier erg goed voor! Vanochtend hebben we na het ontbijt lekker in de zee gezwommen en daarna in het zwembad. Wout vermaakt zich opperbest en geniet zichtbaar van het strand en alle aandacht!